Jumat, 14 September 2012

Cerpen Cinta - Surat Cinta Dari Orang Asing

SURAT CINTA DARI ORANG ASING
Karya Desima Siahaan

Seorang pria Asing meng-add Fbku dan Aku Confirm as a friend. Dari sana perkenalanku terjadi dengan dia , dimana rasa cinta di dalam hatiku tumbuh sering dengan email yang kuterima. Sebut saja namanya Mic Dha. Hubungan percintaanku dengan Tej Dbr, seorang pria asing berkebangsaan Nepal akhirnya kandas setelah 8 bulan kami merajut cinta. Tej mengatakan, Desima hati tak boleh dibagi , itu hanya milik seseorang yang kita cintai saja. Kamu harus menentukan pilihan antara aku dan dia. Cinta nyata dan hayalan ? Tej merasakan perubahan sikapku kepadanya. Semenjak perkenalanku dengan Mic sikapku menjadi sangat dingin kepadanya. 24 Juni 2012 , Mic mengirimkan email perkenalan kepadaku dengan isi email : 

Hello Dear
Thanks for your mail.It is nice to meet you at FACEBOOK,i really appreciate this wonderful opportunity for us to get to know each other well and express Ourselves,I have exercised patience enough looking for my life partner,i can say i was so unlucky,i never believe i will meet my life partner after i separated from my ex girl friend 2yrs ago.i am kind,gentle,easygoing,with good sense of humors,hardworking,honest,understanding,caring,romantic.i like swimming,reading,shopping,watching movies.i am a naval architect and into contract supplying of marine tools,heavy duty machinery and farm tools.My Name is Sidney Dhalin from Ontario Canada.i am 30yrs old

Relationship is a gradual process;not something we rush into without impulsive thinking.What are your hobbies?tell me about your family.what kind of guy do you want to meet?what kind of job you do? i will stop here till i hear from your again.i wish you good luck.take very good care of yourself for me and have a wonderful day

Your Love
Sidney
Ketika membaca surat Mic ini hati aku terasa hangat , sebab aku punya impian untuk mempunyai pasangan hidup seorang bangsa Asing berkulit putih. Aku pun membalas surat Mic itu , dengan bercerita tentang kehidupanku dan pekerjaan. Surat yang ke dua dari Mic pun aku terima 26 Juni 2012. Hello My Beloved
I was touched by your mail,i never believe i will meet someone like you again after my bad experience.how was your weekend dear?how are you doing today and how is your work going?i never heard of Toba Lake dear.i believe we are destined to be together then we can travel around the world when we are together.i can take care of you and your family dear.i am very sorry for the death of your parents dear. what did you do today?were you busy today dear?will you like to relocate to Canada in future? are you a christian dear?i am christian too,a roman catholic.I had My masters degree in naval architect and marine engineering. i can say you are hardworking dear.do you live alone in malaysia?what type of food do you like?do you like exercise and sports dear?i will stop here till i hear from you again.take very good care of yourself for me and have a wonderful day

Your Love
Sidney
Aku tidak tahu hal apa yang kurasakan dengan lelaki yang belum pernah aku jumpai. Aku merasa nyaman dengan hal ini sehingga kalau aku jumpa mantan pacarku yang sekarang, aku merasa jenuh dengan dia, ada rasa boring . Aku lebih senang menghabiskan perasaan dan pikiran dengan angan – angan yang untuk mendapatkan pasangan hidup berketurunan barat. Aku pun membalas surat Mic dengan bagi tahu dia laki laki yang aku inginkan. Ntah apa yang merasuki pikiranku. Wajah tampannya dalam FB tak boleh kulupakan, Dalam hati aku pengen saja teriak, Desima sadar itu dunia maya yang tak akan pernah mungkin nyata. Surat Mic yang ke 3 pun aku terima 3 Juli 2012 ketika Dia meneleponku , tapi ada hal yang aneh dengan nomor telepon yang dia gunakan kode nomor Malaysia. Ketika aku menanyakan kepadanya dia menjawab bahwa dia menggunakan International Card. Hello My Sayang
It was nice to talk with you on phone,do you know you have a charming voice,can i call you MISS CHARMER?Darling i am sure and serious to take you as my lovely wife,i want to come and meet your family but is like i will meet you in malaysia then we travel to indonesia to meet your family ok.dear you are suitable for me.honey why you think i will not accept you?honey i have accepted you for what you are not for what you have?i am a christian too i believe you are God sent to me.i need someone humble,caring and loving.i don't search for any woman again since i contacted you.what did you do today at work?i will stop here till i hear from you again dear.take very good care of yourself for me and have a wonderful day

Your Love
Sidney
Terkadang aku berpikir apa laki laki ini memang serius. Jujur aja sudah begitu banyak laki laki asing yang add fb aku lalu hantar message ke email, fb bahkan call tapi itu hanya beberapa lama sahaja. Tapi saya hanya merasa layan aja dulu , akibat perbuatan ku itu Mantan kekasihku jadi tak tahan dengan sikapku dan dia memutuskan hubungan kami. Aku tidak perduli karena pada saat itu yang ada dipikiranku , akhirnya aku akan mendapatkan laki laki asing berkulit putih. Aku pun menghantar email ke Mic dalam email itu aku memintanya untuk datang mengunjungiku di Malaysia dan Mic pun membalas email aku pada 9 Juli 2012 Hello Honey
I am happy to see your response.my heart is full happiness and joy.yes i will visit you then we can fix date to go and meet your family.honey i am worried and touched about your mail,they are treating you as an outcast,Oh my God.just bear it in mind that you will not work there again once we get married ok.i am planning for a better place for you in canada .
I don't smoke or involve myself in gambling,i don't drink too.i am a christian.honey you must be tired after working hard for the day.i pity you alot dear.what did you do today dear?when are they going to change your work from operator to another job?did you tell your family about me?i will begin now to process for your canada residence,i will ask my lawyer incharge then let you know ok.take very good care of yourself for me and have a wonderful day

Your Love
Sidney
Aku merasa bingung dengan semuanya buat ku terlalu cepat untuk hal yang dia bagi tahu di email. Aku membalas emailnya dan membagi tahu dia tentang keluhan keluhanku diperkerjaan. Aku menulis dalam email bahwa aku harus membayar $500 US jika nak resign dari pekerjaan ini. Email Mic yang ke lima membuat aku semakin tergila gila dengan dia . Dia hantar email ke aku 11 Juli 2012. Hello My Darling
I am happy to see your response,also i feel better and so courageous on the content of your mail dear,i believe God has a purpose of bringing us together.dear i am planning to see if i can pay of your contract $500.why did you leave your job in Batam indonesia?are they treating you like a slave?honestly i am so worried about you now and not feeling happy the way they treat you dear.
I am the only child of my parents dear.i lost my dad when i was a kid,now mum is 81yrs old ,will be happy to see us get married,she will like to give us blessing.i pray that mum will still be alive till then ok.yes i agreed we get married in Indonesia OK,i really want to take care of you and your family ok.we are christian and must follow things accordingly dear.i don't smoke,drink or gambling.i am so caring,romantic and loving.i will send you my ticket this week ok so that you will know when i will be coming to meet you in malaysia .take very good care of yourself for me and have a wonderful day

Your Love
Sidney
Semasa saya baca email dia saya bingung dengan semua Usia ibunya 81 tahun sementara dia 30 tahun dan merupakan anak satu satunya lagi . It is complicated to believe about that. Tapi saya reply juga email dia , saya cakap bahwa saya happy bila dia nak datang tuk jumpa saya. Saya request dia bila dia datang sudi bawa saya Black Berry dari Canada . 19 Juli 2012 dia hantar email ke saya yang membuat saya terasa fly Hello Darling
I am always happy since i know,you have come into my life and changed me for good.i am fine dear,i came back from business meeting that is why i am replying you late.I am already feel with joy and happiness to see you as my future wife.honey once we stay together i will not allow you to work again ok,i can take care of you and make you happy.dear i understand your mail and i believe God want us to be together .

I am planning to visit you in Malaysia then we can see if we meet your family in Indonesia.i will come at the end of this July to meet you OK.don't worry i will buy you nice clothes and sexy dress when i come to visit you in malaysia ok. i promise you ,you are my future wife dear. i will forever love you and make you happy honey.take very good care of yourself for me and have a wonderful day

Your Love
Sidney

Saya pun reply email dia bahwa saya bahagia sangat jika dia memang datang ke Malaysia tuk jumpa dengan saya, bahkan Bekas kekasih saya nak minta balik saya tak bagi peluang dengan dia. 23 Juli 2012 , Mic hantar email Hello My Sayang
Thanks for your mail,i hope you have a wonderful weekend.what did you eat today for lunch and breakfast?did you talk with your family today?how is the weather over there in Malaysia?I believe God has a plan for us to be together and have kids.i could not sleep here thinking about you dear.i wish you all the best of luck this new week.take very good care of yourself for me and have a wonderful day

Your Love
Sidney
Saya pun reply dia punya email dan saya kebayang dengan cerita dia. 31 Juli 2012 Mic called saya dan bagi tahu bahwa dia tak boleh datang tuk jumpa dengan saya sebab saya dah berharap dia kan datang tuk jumpa saya , dia pun hantar email ke saya Hello My Love
It was nice to talk with you dear,i am so happy to hear your voice,i am sorry for my late reply to your mail honey.i will be in malaysia on 12th August,i will call you once i reach ok.i will be coming with the money we will use to invest,do our marriage and buy house ok.honey i never lie to you,i would have be there with you but my mum was seriously sick so i am with her in the hospital in UK.i have reschedule my time of visit,it will be on 12th from UK ok.
honey i must come do not doubt about me ok.i have your blackberry and other gift i bought for you and your family.all the documents for coming to malaysia is completed. My job ,i am a naval architect,,it means i build ship and construct ship also supply heavy duty machine,marine tools and farm tools.i wish you all the best of luck dear.take very good care of yourself for me and have a wonderful day

Your Husband
Sidney
Saya happy sangat baca email dia itu. Saya pun reply email dia dan berharap bahwa ibunya akan sembuh so kita boleh tuk jumpa dengan ibunya di UK sungguh harapan yang luar biasa. 4 August 2012 Hello Honey
I have attached here my ticket itinary.i am happy we are getting married soon dear.i will meet your family when i come ok.thanks for praying for sick mum.darling i plan to take flight to KL malaysia then come to you ok.i always pray for us and for our marriage dear.i will forever love you

dia pun hantar email dekat saya dan attached dia punya ticket. Tapi saya tak terlalu bodoh sangat lah. Saya tanya sama Engineers dekat office tapi mereka cakap bahwa Air Asia tak ada flight dari UK - KL . Saya merasa currious dengan ticket yang dia attached sebab sedikit tak logic. Flight nya butuh masa 4 jam sahaja . Akhirnya saya cari situs air Asia dan chat dengan customer service nya untuk . Terjawab lah soalan saya bahwa tak ada flight dari UK - KL by Air Asia. I feel dissapointed , aku tak pernah pikir dia akan tipu saya kah ?
7 August Mic juga hantar email dengan saya itu lah the last mail at 10th email.

Hello Darling
How are you doing today and how is your health?what did you do today at work?i hope you are preparing to meet me this weekend.God will bless my travel to malaysia honey,thanks a lot for your prayer.my auntie will take care of my mum once i leave to malaysia.mum asked me about you yesterday,she is happy that we will visit her in UK.i wish you all the best of luck dear.take care and have a nice day
Your Husband
Sidney

12 August 2012, saya pergi beribadah saya berdoa di Chruch jika Mic pun datang Tuhan kiranya tolong perjalanan dia agar selamat . 13 August 2012 saya pergi office kilang dan tunggu call darinya. Ketika saya ambil sample dekat Production wet saya tinggal Handphone di drawer office ada nombor baru missed call 3 x , saya coba call nombor tapi tak aktif. Saya sedikit sedih lah , saya tunggu Mic kan call saya tapi tak ada. Saya kecewa , sebab saya dah bagi hati dan perasaan bahwa saya kan memiliki kekasih seorang berketurunan barat berkulit putih. Mudah mudahan kisah saya ini bermanfaat ya , supaya kita jangan langsung percaya dari pertemanan dunia maya. Akibat ini saya harus kehilangan orang yang pernah mencintai saya dan care dengan saya. Tapi itu adalah suatu pelajaran hidup. Semoga bermanfaat. Tak ada gading yang tak retak , boleh bagi comment ditunggu ya.

PROFIL PENULIS
Nama : Desima Siahaan
TTL : Sibuntuon 27 Desember 1989
Pekerjaan : Clerk
Alamat : Gelang Patah Johor Malaysia
FB : desy.siahaan@yahoo.com
Twt : @DesimaAm

Baca juga Cerpen Cinta yang lainnya.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar