Minggu, 22 Mei 2011

Naskah Drama Remaja Syair Kamelia

Cuplikan Dialog Naskah Drama Remaja Syair Kamelia Karya Tri Amalia Lestari Sebagai Berikut
SAMSUL       
Ah tak payahlah nanti buat susah Midah. Tapi abang betul-betul sukelah dengan semur jengkol Midah tu. Abang nak saran supaye Midah tu buke kedai aje. Sebenta ye abang nak ke belakang, cakap-cakap lah kalian dulu .

KAMELIA       
Hai  Midah  ade  ape  ni  kau cari aku, ade laying ke untuk aku ?

HAMIDAH       
Kinclong juga otak lu, tau aje aye  bawa  beginian (menyerahkan surat). Eh abang lu cakep juga ye ? Kenapa nggak lu kenalin dari kemaren-kemaren .

KAMELIA       
Terime kasih ye Midah tak percume lah aku ni punye anak tukang pos.

HAMIDAH       
Eh non (menepuk bahu Kamelia) aye ngomong abang lu, kenapa nggak kemaren-kemaren lu kenalin ke gue ? Heh dengar kagak sih !

KAMELIA       
Iye….iye kalau takdir nak temukan kalian sekarang tak ape lah kan .

HAMIDAH       
Gue sih sebenarnya udah sekali ngeliat abang lu, waktu abang lu berkelahi dipasar sama Jarwo, tapi aye kan belum tau ntu abang lu.

Download Naskah Drama Remaja Syair Kamelia >>>>>>>>> Disini

Tidak ada komentar:

Posting Komentar